۱۳۸۸ فروردین ۲۲, شنبه

به خودمان بياييم



نوشته شده در جمعه سی ام فروردین 1387 ساعت 19:30 شماره پست: 56
بابك داد: آقاي خاتمي! مشاركت را منحل كنيد
در اين مملكت محافظه كار و اصلاح طلب، ليرال و سوسيال، سنتي و مدرن و پست مدرن همه در فكر نابودي و انحلالند و بود خود را نه در كنار ديگري كه در نبود و نفي او جستجو مي كنند.
بهتر نيست كه به جاي پيشنهاد انحلال يكديگر، اصلاح طلبان معياري براي وزن كشي بيابند و شروع به تشكيل يك جبهه سراسري كنند تا حداقل بتوانند در برابر روند به نماميت رسيدن بنيادگرايي و محافظه كاري در ايران مقاومت كنند.
هويت سلبي(من در برابر....) تنها بخشي از هويت يك فعال سياسي اجتماعي است و بخش ديگر كه اهميتش از اولي هم كمتر نيست هويت ايجابي(من در كنار...) است.
بدنه نيروهاي مدرن در ايران به قدر كافي نحيف هست كه ديگر تاب خودزني را نداشته باشد. تنها دليل خودآگاه يا ناخود آگاه اين خودزني‌ها در شرايط فعلي اين است كه ما نه مي‌توانيم قيد فعال سياسي بودن را بزنيم و نه توان و خواست پرداخت هزينه مقاومت و نقد محافظه كاران و بنيادگراها را داريم و اينجاست كه دم دست تر و بي دفاع تر از خودي ها كسي را پيدا نمي كنيم. البته كه من نيز به مشاركت نقد دارم و حداقل رفتار اين حزب و وابستگانش را با دانشجويان نه فراموش كرده‌ام و نه هرگز فراموش مي‌كنم ولي رندي كساني را هم كه به لگدمال كردن حزبي مي‌پردازند كه 100 درصد كانديداهايش ردصلاحيت شده اند، ناديده نمي‌گيرم.
يادآوزي مي‌كنم كه دوگانه امروز ما چپ يا راست، مشاركت يا اعتماد ملي، سوسيال يا ليبرال و.... نيست.
امروز سنت است كه تمام قامت در برابر مدرنيته ايستاده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر